Monday, March 2, 2009

HASTO HABE in PENYAKIT YANG PALING KRONIK DIHIDAPI MANUSIA

*note : Blog ini adalah atas dasar kemarahan, kebencian, dan fikiran yang tak tenang.

Ada banyak penyakit kronik yang sukar dirawat. hepatitis, kencing manis, Aids, HIV , SARS, TB, .....

apa lagi?

tapi penyakit yang paling kronik yang boleh aku fikirkan, adalah...

PENYAKIT MANUSIA YANG SUKA MENYAKITKAN HATI ORANG

perkara ini dibahagikan kepada dua, satu : yang bukan dinamakan penyakit. kedua: yang dinamakan PENYAKIT.

Nak ubat penyakit ini, cuma . . . kesedaran. dan perasaan ambil berat dan kisahkan perasaan orang lain. tak lain dari itu .

Penjelasan pasal penyakit ni : Hati orang yang berkembang berbunga mekar setelah mencucuk dan membakar hati orang lain. Pendek kata, bagi manusia-manusia ini, It brings joy to them for huting one's feeling.

Dah, aku maleh nak cakap panjang. Sebab aku pun kekadang, camtu, (tapi aku masih tahap satu, tahap dua bila dengan orang yang aku meluuuuuuuat!)

aku tak maksudkan blog ini untuk sesape, tapi siapa yang tergigit cili dialah yang terasa pedasnye. Kalau sesaper terasa maaplah yer, beribu ampun. (meskipun aku tak maksudkan kau, yek). . .

No comments:

Post a Comment